Adverteren op Google - SEA?

Je kunt online op verschillende manieren proberen meer mensen naar je website of webshop te krijgen. Zo kun je middels SEO, zoekmachine optimalisatie, proberen hoger in de Google-ranking te komen om zo meer mensen naar je website te krijgen. Je kunt echter ook adverteren op Google, op de zoekresultatenpagina. Verschil tussen SEO en adverteren op Google (SEA- Search Engine Advertising) is dat adverteren op Google geld kost, al is wel altijd sprake van een eerlijke prijs. SEO en SEA wordt niet zelden naast elkaar gebruikt. Wil jij ook adverteren op Google? Wij helpen je graag verder en kunnen dit ook prima voor onze rekening nemen, net als SEO.

Opvallen tussen de concurrentie door op Google te adverteren

Eerlijke prijs

Wil je bezoekers vanuit de zoekmachines genereren dan zou je in principe zowel SEO als adverteren op Google toe moeten passen. Wij beheersen beide manieren tot in de finesses en helpen je graag. Voor SEA betaal je altijd een eerlijke prijs. Je betaalt namelijk pas als het gewenste resultaat een feit is; als dus iemand op jouw advertentie link heeft geklikt bijvoorbeeld, of als een bepaald aantal weergaven bereikt is of als sprake is van een bepaald conversiepercentage. Een eerlijke prijs dus, en dus is adverteren op Google de investering waard.

Koopintentie

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je voor adverteren op Google zou moeten kiezen. Zo zitten op de zoekmachines mensen die zelf actief op zoek zijn naar een oplossing voor hun problemen. Die mensen willen dus daadwerkelijk iets kopen of willen echt gebruik maken van een bepaalde dienst. Op die manier krijg je dus mensen met koopintentie op je website of webshop en dat is precies wat je wilt. Verder heb je steeds de controle op de kosten van adverteren op Google. Je bepaalt helemaal zelf wat je per campagne uitgeeft.

Zicht op de effecten

Nog een voordeel is dat je steeds zicht hebt op de effecten van adverteren op Google. Je hebt steeds inzicht in de prestaties van een advertentie, dit zowel per campagne, per advertentie of per zoekwoord. Dit betekent dat je gedurende het proces ook in kunt grijpen en aanpassingen kunt doen. Nog een reden om je met name te richten op adverteren op Google of om aan zoekmachine optimalisatie te doen is dat het gebruik van de zoekmachines de komende jaren alleen maar toe zal nemen. En dus blijft dit hét podium om aan de slag te gaan.

Tijd en kennis

Wij nemen zowel SEA als SEO graag van je over, omdat het toch een tijdrovende activiteit is en de nodige kennis vraagt. En die tijd heb jij als ondernemer vaak niet, zoals je vaak ook niet op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen op Google. Die tijd en kennis hebben wij wel, en daarom is het verstandig om de werkzaamheden door ons uit te laten voeren. Behalve dat ben je bij ons ook aan het juiste adres voor webhosting, drukwerk en webdesign. Wij proberen elke dag opnieuw van elke uitdaging een succesverhaal te worden. En zonder onbescheiden te doen durven wij best te zeggen dat ons dit elke dag opnieuw lukt.