Waarom je een nieuwsbrief zou moeten versturen?

Ook op het gebied van e-mail marketing helpen we je bijzonder graag op weg. E-mail marketing is ondertussen namelijk een zeer krachtig instrument geworden om meer mensen naar je website of webshop te krijgen. Bovendien: klanten horen graag iets van je. Klantbeheer is belangrijk en daarom is een felicitatie als een klant jarig is heel veel waard.

Blijf in contact met je klanten, stuur een nieuwsbrief

E-mails worden vaak mobiel gelezen

E-mail marketing is veel meer dan zomaar wat mails naar klanten versturen. Je moet weten wat je doet en hoe de klant met de mail omgaat. Zo is ondertussen duidelijk geworden dat zeker de helft van je klanten e-mails met een mobiel apparaat opent. Zorg dus dat je e-mail geschikt is voor die mobiele apparaten. Daarnaast is het natuurlijk zaak om bij elke mailing die je doet de aandacht van je klant te trekken en te benutten.

Hoe meer ontvangers, hoe meer response

Doeltreffende manier van e-mail marketing is het versturen van een nieuwsbrief. Voor jou is het van belang zoveel mogelijk ontvangers te genereren; hoe meer ontvangers, hoe groter de kans op response immers. Daarbij is het van groot belang goede inschrijvingen te genereren. De ontvangers dienen dus écht interesse te hebben in de producten en diensten die jij aanbiedt.

Zorg voor interessante inhoud

Ook belangrijk is de inhoud, wat laat jij de klant per e-mail weten? Is dit niet interessant, dan zullen ontvangers niet schromen zich meteen weer uit te schrijven voor je nieuwsbrief en dat is uiteraard niet de bedoeling. Verder houd je dus nadrukkelijk rekening met het feit dat ook een nieuwsbrief in de helft van de gevallen op een mobiel apparaat gelezen wordt en dus ook op die manier goed leesbaar moet zijn. In dat kader kunnen wij ervoor zorgen dat je over mobielvriendelijke templates beschikt, uiteraard helemaal in jouw huisstijl. Jij hoeft dan alleen nog maar interessante inhoud toe te voegen en weet dan dus zeker dat iedereen je nieuwsbrief prima kan lezen.

Wanneer wordt de nieuwsbrief gelezen?

Heb je een aantal keren een nieuwsbrief gestuurd, bekijk dan de resultaten. Zo kun je prima inzicht krijgen in de tijdstippen waarop ontvangers je nieuwsbrief lezen. Zie je een duidelijke trend, dan kun je daar bij het versturen van de nieuwbrief rekening mee houden. Je kunt ook checken waar ontvangers op klikken en waar dus hun interesse licht. Op die manier kun je spelen met de inhoud en met het tijdstip waarop je de nieuwsbrief verstuurt om het optimale rendement uit e-mail marketing te halen.

Ondersteunen en ontzorgen

Behalve dat we je bijzonder graag op weg helpen met e-mail marketing, kun je ook prima bij ons terecht voor webhosting, online marketing, webdesign en drukwerk. We kunnen je ondersteunen maar ook compleet ontzorgen zodat jij je kostbare tijd volledig aan je bedrijf kunt besteden. Geen uitdaging gaan we uit de weg. Sterker nog; wij proberen elke dag opnieuw om van een uitdaging een succesverhaal te maken. En in die missie slagen we elke dag opnieuw. Meer weten over de effecten van e-mail marketing? maak dan vandaag nog een afspraak met een van onze specialisten.