Als bedrijf is het erg belangrijk om een goede huisstijl te hebben. Elk grote bedrijf heeft een huisstijl waaraan je vrijwel direct zult herkennen dat je met het bedrijf in kwestie te maken hebt. Denk bijvoorbeeld maar aan Coca Cola of McDonalds. Deze bedrijfsnamen zul je direct associëren met bepaalde huisstijlen. Alle producten en diensten van deze bedrijven worden in de huisstijl gemaakt. Als bedrijf is het goed om een huisstijl te hebben, omdat consumenten zich aan de huisstijl gaan hechten. De meeste consumenten zullen eerder voor een bedrijf kiezen met een aantrekkelijke huisstijl. Bovendien straalt een huisstijl bepaalde kernwaarden uit.
De kernwaarden van je bedrijf
Als bedrijf heb je een aantal kernwaarden die je ook met je klanten wilt delen. Een goede huisstijl moet aansluiten op deze kernwaarden. Wil je betrouwbaarheid uitstralen? Dan is een kleur als bruin hiervoor bijvoorbeeld zeer geschikt. Zo heeft elke kleur weer een andere uitstraling. Door middel van kleurcombinaties kun je een geschikte en passende huisstijl creëren. Overigens is een huisstijl meer dan alleen kleurgebruik. Zo is het logo bijvoorbeeld ook een belangrijk onderdeel van de identiteit van je bedrijf.
De huisstijl aanhouden
Heb je eenmaal een huisstijl? Zorg er dan ook voor dat je deze huisstijl echt blijft gebruiken. De huisstijl moet terug te zien zijn in je producten en diensten. Door de huisstijl te blijven gebruiken, zullen klanten de stijl na verloop van tijd gaan herkennen. Zodra klanten gehecht raken aan je huisstijl, zullen ze niet snel naar de concurrent gaan. Zo hebben veel mensen bijvoorbeeld aan favoriete supermarktketen waar ze het liefste hun boodschappen doen.
Het veranderen van de huisstijl
Ondanks dat veel bedrijven het een eng idee vinden, is het soms goed om de huisstijl te veranderen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat het logo of zelfs de complete huisstijl verouderd zijn. Zo zijn veel grote bedrijven door de jaren heen van logo veranderd. Ook bij Kikmediazone veranderen we binnenkort van huisstijl. Door onze huisstijl te veranderen stralen we de juiste kernwaarden uit. Wil je de doelgroep uitbreiden of je op een hele andere doelgroep gaan richten? Ook dan kan het een goed idee zijn om van huisstijl te veranderen. Het is belangrijk dat je huisstijl goed aansluit bij het bedrijf. Indien je merkt dat er verandering nodig is, is het verstandig om hier ook echt aandacht aan te besteden.
Besluit je om de huisstijl te veranderen? Dan is het wel van groot belang dat je de huisstijl laat aanpassen door een expert. Het creëren van een passende huisstijl is niet eenvoudig, zeker niet als het bedrijf al een tijdje bestaat. Bij Kikmediazone kunnen we je helpen om een fantastische huisstijl te creëren, waardoor je bedrijf de juiste uitstraling krijgt. We hebben veel ervaring met het creëren van unieke huisstijlen die de juiste kernwaardes uitstralen.
Overigens kunnen we je ook helpen met het creëren van een nieuwe website en de promotieartikelen die bij de nieuwe huisstijl passen. Bij Kikmediazone kunnen we je helpen om je bedrijf zowel online als offline op de juiste manier aan de buitenwereld te presenteren.
Remco de Vos is eigenaar van Kikmediazone en helpt bedrijven sinds 2013 om zich op de juiste manier aan hun klanten te presenteren en verder te groeien. Dit doet hij op online en offline vlak. Geen enkel idee is voor hem te gek en hij denkt dan ook graag met je mee hoe je jouw doelstellingen kunt realiseren.
Wil jij je mening delen, of heb je een vraag? Reageer
Reacties ( )